1. Beoordeling van de zorgbehoefte: 

De eerst stap is het bepalen van de nood aan thuisverpleging. Dit gebeurt meestal door de (huis)arts, een sociale dienst van het ziekenhuis of de patiënt zelf. De arts kan een voorschrift opstellen waarin de aard en frequentie van de vereiste zorg beschreven staan. 

2. Neem contact op met ons:

De patiënt of zijn/haar familie kan rechtstreeks contact met ons opnemen. Gelieve ons telefonisch te contacteren via 0487 753 759. U krijgt rechtstreeks een van de praktijkverantwoordelijken aan de lijn. 

3. Eerste bezoek en opstellen van een zorgplan:

Tijdens het eerste bezoek stelt de thuisverpleegkundige een zorgplan op op basis van het voorschrift van de arts of uw zorgvraag. Dit zorgplan omvat informatie over welke zorg verleend zal worden, volgens welke frequentie en op welk vast tijdstip. De zorg kan kortdurend of langdurend zijn, afhankelijk van de medische noden en gezondheidsevolutie van de patiënt. Het zorgplan kan worden bijgestuurd indien de zorgbehoefte verandert. 

4. Administratieve afhandeling en facturatie:

De thuisverpleegkundige regelt de administratieve kant en de facturatie met de mutualiteit via de derdebetalersregeling. Dit betekent dat de verpleegkundige de kosten rechtstreeks bij de mutualiteit indient. De patiënt moet zelf niets betalen of voorschieten. Enkel voor apotheekkosten moet de patiënt zelf instaan. 

5. Opvolging en evaluatie:

De zorg wordt regelmatig geëvalueerd met de patiënt maar ook binnen ons team tijdens teamoverleg. Vaak raadplegen we hierin ook uw behandelende arts. Indien nodig wordt het zorgplan aangepast. Bij langdurige en complexe zorg kunnen wij ook samenwerken met andere zorgverleners: bv kinesisten, diensten gezinshulp, ergotherapeuten, sociale dienst. 


location_on Rood-Kruisstraat 68 8370 Blankenberge mail_outline info@thuisverplegingblankenberge.be phone 0487 753 759 WhatsApp

Privacy

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x